Anasayfa / Turizm ve Tatil / DE-HA Tourism Kış aylarında Türkiye’ye turist taşıyor

DE-HA Tourism Kış aylarında Türkiye’ye turist taşıyor

Turistin kış aylarında Türkiye ile buluşmasına öncü olan ve günümüzde binlerce turisti yaz sezonu dışında Türkiye’ye getiren De-Ha Tourism, çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor.

DE-HA TourismDE-HA Tourism, yaz sezonu dışında kalan aylarda yabancı turisti Türkiye ile buluşturmaya devam ediyor. Büyük tur operatörlerinin çekindiği bir dönemde turisti Türkiye ile buluşturan ve bu konuda öncü olmayı başaran De-Ha Tourism, Türk turizminin en zayıf olduğu kış aylarında ülkemize önemli bir turist girdisi sağlıyor.

Kış aylarında turist getiriyor

De-Ha Tourism ağırlıklı olarak yaz sezonu olarak tabir edilen aylar dışında faaliyetlerini yürütüyor. De-Ha Tourism’in 2012 yılı içinde Türkiye’ye getirdiği turist sayısı 130 bin. Bu rakamın 100 bini kış aylarında geliyor. De-Ha Tourism, yaz aylarında ise 30 bin deniz-kum-güneş turistini Türkiye’ye getiriyor.

Doğal güzelliklerimizi tanıtıyor

Türkiye’nin kış aylarındaki iklim özelliklerini ve uçak potansiyelini iyi kullandıklarını söyleyen De-Ha Tourism Genel Müdürü Cengiz Akar, “De-Ha Tourism olarak daha çok Batı ve Orta Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye turist getiriyoruz. Ağırlığımız kış aylarında. Yaz aylarında da turist getiriyoruz ancak bu oran daha az. Biz aynı zamanda kendi müşterimizi de üretiyoruz. Örneğin üçüncü yaş grubuna hitaben tatil paketlerimiz var. Bu grup sadece belirli dönemlerdeki tatillere bağımlı insanlar değil. Bu kesim daha çok tatil zamanlarını kendileri belirleyen grup. Antalya’nın iklimi kış aylarında da ılımandır. Kış aylarında Almanya sıfır dereceyken Türkiye’de özellikle Antalya’da hava sıcaklığı 17 dereceleri görebiliyor. Bu grubu deniz için değil kültür ağırlıklı olarak Türkiye’ye getiriyoruz. Antalya’nın yanında Ege Bölgesi’ne turist getiriyoruz. Efes, Pamukkale gibi tarihi ve doğal güzellikleri de pakete dahil ederek müşterilerimizi kış aylarında ağırlıyoruz” diyor.

17 ülkeden turist getiriyor

17 ülkeden Türkiye’ye turist getirdiklerini söyleyen Cengiz Akar, bu ülkelerden sadece Türkiye’ye değil farklı ülkelere de turist gönderdiklerini ifade ediyor. Akar, “Türkiye’nin haricindeki destinasyonlar olan Mısır, İtalya, İspanya, Yunanistan ve Kuzey Kıbrıs’a da turist gönderiyoruz” diyor. 2012 yılında Türkiye’ye 130 bin turist getirdiklerini söyleyen Cengiz Akar, “Bunun 100 binini kış aylarında 30 bin de yaz aylarında getirdik” diyor.

“Bu işi başardık”

Turizme adım attıkları dönemde büyük tur operatörlerinin “ön” ve “arka sezon” olarak tabir edilen aylarda faaliyet göstermek istemediğini söyleyen Cengiz Akar, “Turizmde yenilik çok önemli. Bir boşluk yakalamamız gerekiyordu. Doğal talebin olmadığı dönemde suni talep yaratmak zorunda kaldık. Örneğin uçak şirketleri kışın yatıyor. Ancak havaalanı masrafı ile ekipman masrafını ödemek zorunda. Otelci kışın oteli kapatsada sabit gideri vardır. Personeli muhafaza edeceksin, oteli koruyacaksın. Bunu değerlendirdik. Otelleri ikna etmek için çok uğraştık. Müşteri yaratmak için fiyat çok önemli. Bir ürünün normal fiyatı bin lira ise bu ürünü 600 liraya satmak dikkat çeker ve ilgi görür. Bizim mantığımız da bu oldu, insanları kış aylarında getirdik. Çok güzel oteller var ancak denize girilmiyor. Biz de bölgedeki tarihi vc doğal güzellikleri tur olarak sunduk. Bugün öyle bir hale geldi ki turlarla Nemrut’a kadar turist götürüyoruz. Bu işi başardık” şeklinde konuşuyor.

“Bu boşluğu iyi değerlendirdik”

“Kış aylarında da turizmin başkenti Antalya’dır” diyen Akar, “Kış aylarında SunExpress Almanya’dan İzmir’e dört şehirden uçuyor. Ancak Antalya’ya 12 şehirden uçuş var. Birçok havayolu firması var. Hepsi uçuyor. Burada bir döngünün oluşmasında bizim de katkımız oldu. Kış aylarında Antalya’yla gelen turist sayısı bir buçuk milyon. Bunun oluşmasına çok büyük katkı sağladık. Çünkü bu işin başlangıcını biz yaptık. Almanya’da insanlar -3 derecede golf oynamaya çalışıyor. Antalya’da ise 17 derecede kışın golf oynayabiliyor. Öyle bir iklim ve golf tesisi var ki kış aylarında değerlendirilmeliydi. Bu boşluğu gördük ve 95 yılında golf satmaya başladık. Biz şu an Türkiye’ye en çok golf turisti getiren firmayız. 96 yılında futbol turizmine girdik. Başarılı olduk. Şimdi yüzlerce takım Türkiye’ye geliyor” dedi.

Otelcilikte de büyüyecek

De-Ha Tourism, dört tane de otel işletiyor. Cengiz Akar, otelcilik alanında da büyümek istediklerini söylüyor. “Biz otelcilikte kesinlikle büyüyeceğiz” diye konuşan Akar, “İşletmesini yaptığımız dört otel var. 2013 sonuna kadar toplamda altı otel olacağız. Antalya, Kapadok-ya, Pamukkale ve İstanbul’da otelimiz var. 2013 yılı sonuna kadar görüşmelerini sürdürdüğümüz iki oteli daha bünyemize katacağız. Bunlardan biri İstanbul diğeri ise Antalya’da yer alıyor” şeklinde konuştu.

İnteraktif sistem devreye girecek

İnternetin önemine de değinen Cengiz Akar, artık ticaretin elektronik ortama kaydığını söylüyor. Elektronik ortamın artık çok önemli bir konuma geldiğini söyleyen Akar, “Cep telefonunun nerelerde kullanılacağını bilmiyorduk.

Şimdi ne duruma geldik. Günümüzde artık her şey internet bazlı. Biz de internete yatırım yapıyoruz. Çünkü artık insanlar kendi tatil organizasyonlarını evinden yapabiliyor. Otelini uçağını ayarlıyor. Atlıyor tatile gidiyor. Biz bu konuda iki yıldır ciddi bir araştırma yaptık. Elimizdeki partnerlerimizi de göz önünde bulundurduk. Dünyada ilk olacak bir interaktif sistemi harekete geçireceğiz. Yazılım aşaması devam ediyor. Bu sene sonunda ya da 2014 Ocak ayı gibi sistemi kullanmaya başlayacağız. Dünyada birçok turizm portalı var. Bunların hepsi belli bir mantıkla işliyor. ‘İstanbul otel’ diye yazarsınız İstanbul’daki otellerin listesini bulursunuz. Biz kendi başına düşünen bir sistem oluşturuyoruz. Verilerin kendi oluştuğu bir sistemi konuşuyoruz. Kendi havuzumuzu oluşturuyoruz. Örneğin Antalya Belek’e gelmek istiyorsunuz. Golf oynamak istiyorsunuz. Golf otellerini ve kulüplerini gösteren sistem mevcut. Ancak bizim sistemimiz golf kulüplerine ve otellerine bağlı olacak. O otelde istediğiniz gün oda var mı, istediğiniz kulüpte istediğiniz gün ve saatte oyun oynanabiliyor mu, odanızın deniz görüp görmemesi, kahvaltı seçenekleri gibi özellikler bulunacak. İstediğiniz saat ve günde oda yoksa veya oyun oynamaya müsait değilse sistem size öneri sunuyor. ‘837 nolu odayı veremiyoruz 850 nolu odayı verelim’ gibi öneri sunacak. Böyle bir sistem şu an yok” diye konuştu.

Cengiz Akar, kış ayları için de bir internet sistemi devreye sokacaklarını söyledi. Akar, “Burada tüketici direkt üretici ile temasa geçecek. Aradaki aracılar olmayacak” şeklinde konuşuyor.