Anasayfa / Şirket Haberleri / DE&HA Tourism Otelcilikte Büyüyecek

DE&HA Tourism Otelcilikte Büyüyecek

DE&HA Tourism otelcilikte büyüyecek

Bu sene sektöründeki 25. Yılını kutlayan DE&HA Tourism, yapacağı yatırımlarla otelcilik alanında da büyüyecek. DE&HA Tourism Genel Müdürü Cengiz Akar, bünyelerinde 4 otelin olduğunu, yeni yatırımlarla bu sayıyı arttıracaklarını söyledi.

Turizm sektöründeki 25. yılını kutlayan DE&HA Tourism, yapacağı yeni yatırımlarla Türk turizmine hizmet vermeye devam edecek. Turizmde gösterdiği başarıyı ödüllerle taçlandırmcryı başaran De&HA, son olarak World Travel Awards tarafmdan “Avrupa’nın Lider Seyahat Acentesi” ödülünü müzesine kaldırdı. Alternatif turizm kollarında daha çok faaliyet gösteren DE&HA Tourism, incomming alanındaki başanlı çalışmalarına devam ederken yapacağı yatırımlarla otel sayısını da arttırmak istiyor. DE&HA Tourism Genel Müdürü Cengiz Akar, yapacakları yeni otel yatırımları hakkında bilgi verdi. Akar, “İşletmekte olduğumuz 4 tane otelimiz var. DE&HA olarak otelcilik alanında da büyümek istiyoruz” dedi.

Otel yatırımları için projeler var

İstanbul’da iki otel projelerinin olduğunu belirten Cengiz Akar, Antalya’da da mutlaka bir otel yapmak istediklerini söyledi. Diğer ülkelerde de ciddi yatınmlan bulunduğunu ifade eden Akar, “Mısır’da bir 5 yıldızlı otelin kaba inşaatını bitirdik ama oradaki sıkıntılar nedeniyle bir süreliğine askıya aldık. Ama o yatırımımızı bitireceğiz. Almanya’da da bir otel yatırımımız olacak. Almanya’nın kuzey bölgesinde bir oteli almak için pazarlık halindeyiz. Bizim en büyük kozumuz sadece Türkiye’ye değil 16 ülkeye turist götürüyoruz. O yüzden yatırımlarımızı yurtdışında da yapabiliriz. Çünkü insanlara değişik ülkeler sunmalısınız. Gemicilik alanında da kruvaziyer gemileri kiralıyoruz. Bu konuda da yeni projelerimiz olacak. Çünkü çok büyük bir potansiyel var. İnsanlar hem geziyor hem tatil yapıyor. Bu çok güzel bir tatil şekli. Türkiye’de de bu turizm çeşidi yükseliyor” dedi.

“Klasik acentelerden değiliz”

DE&HA‘nın klasik acentelerle karıştırılmaması gerektiğini belirten Cengiz Akar, “DE&HA olarak değişik ülkelerden Türkiye’ye belli özelliklerde turist getiriyoruz. Klasik acentelerden değiliz. Deniz-kum dinlence turizminde çok az vanz. Daha çok alternatif turizm dediğimiz yani müşterilerin değişik ihtiyaçlanna yönelik hizmet veren bir turizm firmasıyız. Örneğin yaşlılar grubu. Bu kitleye, deniz ve kumun haricinde dinlence kültürel faaliyetler sunuyoruz.

1 hafta değil 2 hafta ile 8 hafta arası tatil sunuyoruz. Kışm batı ve kuzey Avrupa çok soğuk olur. Ama Antalya o dönemde ılıman bir iklime sahip. Bunun yanında futbol takımlarını Türkiye’ye getiriyoruz. Türkiye’ye kamp için takımlan ilk getiren biziz. 3. Yaş, futbol turizminin yanında golf ve sağlık kürleri için de Türkiye’ye önemli ölçüde turist getiriyoruz” diyor.

Batı Avrupa’ya yöneldi

Birçok ülkede çalışma yaptıklarını ifade eden Cengiz Akar, “Alternatif pazarlarda olmanın getirdiği avantajlar var. 21 ülke ile iş yapıyoruz. Bizim bir özelliğimiz de tur operatörü gibi hareket ederek pazan yönlendiriyoruz. Biz diyoruz ki ‘Şu pazara ağırlık verelim’. Tabi bunu bazı kriterlere göre yapıyoruz. Ekonomik nedenlerden dolayı seyahate gitme oram düşüyor. Biz de Batı Avrupa’ya yönelerek faaliyetlerimizi yoğunlaştırdık. Ancak ivedi bir şekilde devlet havalimanlan konusunda daha fazla yatırım yapmalı. Özellikle Ege Bölgesine bu konuda yatırımlar yapılabilir. Örnek vermek gerekirse Bodrum. Bodrum’a ulaşım kolay olduğu için yatınm konusunda burası çok cazip. Yapılacak havalimanlan ile turizm merkezleri çok büyük bir gelişim gösterebilir. Havalimanlan yapıldığı zaman tur operatörleri zaten ister istemez o bölgelerle ilgilenecektir, insanlar uçaktan indikten sonra kısa sürede oteline yerleşmeli. Bunu sağlamalıyız. Havalimanlan turizm merkezlerine çok uzak olmamalı” diye konuştu.

“Başarının sırrı işini sevmekte”

25 yıldır başan ile hizmet verdiklerini belirten Akar, yaptıklan işi sevdiklerini söyledi. Akar, “Bugün dünyaya bir daha gelsem yine turizmi seçerdim. Başannın sırn da budur. İşi ehline de bırakmak lazım. Bizim kadromuz çok iyi. Eğitimler alıyoruz. İyi bir ekip ve aile yapımız var. Klasik kurumsal kimliğe sahip bir yapımız yok. Büyük bir aileyiz. Bu da çok önemli. Ama önemli olan kalıcı olmaktır. Sadece profesyonellikle bitmiyor. İşinizi sevmelisiniz. Yoksa bu işi yapamazsınız” dedi.

“Kafamız artık dik”

Türkiye’nin imajının artık eskisi gibi olmadığını söyleyen Cengiz Akar, Türkiye’nin imajının daha güçlü hale geldiğini ifade etti. Akar şöyle devam etti, “Önceden en küçük olumsuzlukta Türkiye büyük bir etki görürdü. Bu olumsuzluk direk olarak turizme etki ediyordu. Artık Türkiye’nin imajı çok pozitif hale geldi ve yaşanan olumsuzlukları atlatabiliyor. Ülkemizin imajı bir hayli yükseliş gösterdi. Son yıllarda kafamız daha dik. Artık insanlar eskisi gibi bakmıyor bize. Bu nedenle turizmcilerin özgüveni de arttı. Bu imajın çok daha farklı boyutlarda da oturması gerekiyor.”

“Sisteme ihtiyacımız var”

Cengiz Akar sohbetimizi şu cümlelerle noktaladı; “Türkiye’de Her Şey Dahil sistemi çok eleştiriliyor. Ama Her Şey Dahil olmasaydı bu turist sayısını yakalayamazdık. Turist tesisten çıkmıyor diye eleştiriler var. Oteller çok hızlı gelişti. 10 yılda inanılmaz bir yatak kapasitesi geldi. Ama buna nazaran çok çarpık yapılaşma da oluştu. Turizm merkezlerinde aynı ürünü satan 50 tane dükkan var. Her Şey Dahil değil de başka bir sistem yapsaydık yine aynı sorun olacaktı. Daha sistemli bir turizm yapmalıyız. Yapılması gereken planlı harekettir. Lara otellerine balan çok güzel ve düzenli. Ama otelden çıkın ortamı görüyorsunuz. Turistler bile ‘Siz de hiç planlama yok mu’ diye soruyor. Arkada inanılmaz bir betonlaşma var.”