Pazarlama ve Satış Taktikleri

Oyun sektörü tanıtım ve pazarlamada çok etkili

TOGG bu alana yatırım yapmalı

E-SPOR beslendiği ana kaynak olan oyunlar bakımından oldukça geniş bir içeriğe sahip. Pek çok türden farklı tip ve sayılarda gelen tüketici alışkanlıkları da bu içeriğin önemli bir noktasını oluşturuyor. Ayrıca, oynanan oyun ve satın alım gücünün kaydığı alanlarda da incelenmesi gereken özel noktalar var. Çünkü sayısal ortam alışkanlıkları ile fiziki yaşamın zevk ve tercihlerinde büyük benzerlikler görünüyor. Satın alım mekaniği bakımından oyunlar bir ön izleme misyonu üstleniyor da denilebilir.

Lüks veya değil, tüm mal grupları bilgisayar oyunlarında bir biçimde yer alabiliyor. Bunu kimi zaman bohem ortam uygulamalarında veya daha karmaşık ve zenginlik çağrıştıran dünya üretimleriyle oyunlarda görebiliyoruz. îlgili mal gruplarını bazen malikâne önünde bekleyen sedan araç olarak, kimi zaman çocuk odasında kütüphanede duran üç boyutlu bir süs oyuncağı şeklinde görebilmek mümkün.

E Rallycross
E-Rallycross

FORD, E-SPORDA ÖNCÜLÜĞÜNÜ SÜRDÜRÜYOR

Sektörün doğrudan içinde yer almayan her firma bu sistemi bir biçimde deniyor. Diğer taraftan Ford gibi bazı firmalar da e-sporu kendi teknik altyapısıyla uyumlu olarak kullanmaya özen gösteriyor. Yaklaşık 20 yıldan bu yana e-sporun o veya bu şekilde içinde yer alan Ford, bunu iki farklı biçimde yapıyor. Birinci uygulaması, otomobil yarışı oyunlarında ürününü doğrudan kullanılabilir kılması. Özellikle de fiziki gerçeklikte karşılığını gördüğümüz uluslararası müsabakaların bire bir yansıtıldığı oyunlarda bunu sıklıkla görüyoruz. Ford, bu oyunlarda mevcut iş ortaklarına da yer vermekten çekinmiyor. Diğer yandan Ford, Mustang Racing, Racing, Street Racing, Off Road isimlerinde ayrı ayrı sunulmuş ve 2010’lara gelinen yıllarda pazarı domine etmiş oyunların da baş mimarı konumunda.

Ford’un ikinci uygulamasında ise bu sefer ilgili oyunların e-spor üzerinden bir müsabakaya dönüştürüldüğünü görüyoruz. Bu uygulamanın bir benzerini 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda gerçekleştiren Ford, Castrol Ford Team’in gerçek yarış pilotlarıyla Kasım ayında yine e-spor müsabakasında izleyenlerle buluşacak.

Tabii bu noktada Ford’dan söz ederken, iş ortağı olan Castrol’ü de atlamamak gerek. Ford için bahsettiklerimizin neredeyse tamamı onun için de geçerli. Yıllardır motor sporlarının yer aldığı tüm sanal oyun ortamlarında gerek ürün gerekse ana sponsor olarak yer alıyor. Tabii bu tip yatırımlar söz konusu olduğunda, basit pazarlama tekniklerinin uygulanıldığı da düşünülmesin. Bahse konu firmalar, bu iş için odaklanarak çalışan ayrı departmanlara sahip. Bu departmanlarda özellikle üniversitede okuyan genç nesilden de faydalanıldığı biliniyor. Böylece, pazarın ihtiyaçları yanında, gelecekte ilgili ürünün potansiyel kullanıcılarının da oluşturulmaya başladığını görebiliyoruz.

OYUNA YATIRIM ÇOK ÖNEMLİ

îlgili yatırımlara benzer bir yatırım Türkiye’nin kendi lisansına sahip yerli ürünlerinde mevcut değil. Otokar ve Baykar gibi yerli üretici konumundaki ana temsilcilerimizin oyun ortamındaki varlığı genelde Türk oyuncuların kendi çabaları sayesinde ciddi oyunlara ilgili ürünleri yerleştirmesiyle sınırlı. Bu iki firmanın özellikle açık şehir oyunlarında kendilerine bir biçimde yer bulabileceğini düşünmek çok heyecanlandırıcı olabilirdi. Yeni bir alternatif olarak TOGG’un da pazara çıktıktan sonra bir bilgisayar oyunu ile anlaşması da elimizi kuvvetlendirebilir. Düşünsenize, meşhur açık şehir oyunlarından birinde son teknoloji grafiklerin eşliğinde yerli üretim aracınızı kullanıyorsunuz. Ve sadece siz değil, on milyonlarca yabancı oyuncu kullanıyor, paylaşıyor. Bu tip fırsatları birkaç sene evvelden görebilmek ve ilgili yatırım mekanizmasını buna uyacak şekilde ayarlamak bilinirlik ve itibar kazanımı için paha biçilemez.

Geçtiğimiz hafta IFASTURK tarafından yapılan açıklamada, Simon-Kucher & Partners ve Dynata’nın yaptığı araştırma sonuçları paylaşıldı, ilgili araştırmada, pandemi süreci boyunca Türkiye’deki oyun satışlarının geçen yıla oranla yüzde 21 büyüme gösterdiği ve aylık ortalama harcamanın 150 TL olduğu belirtiliyor. Bu veriyi okumak, aslında oyunun girdiği hane sayısının ne kadar çok olduğunu ve doğru bir ticari hamlenin ne kadar geniş bir kitleye ulaşabileceğinin de kanıtlarını sunuyor. Yerli yatırımcıların ürünlerini kanalize edebilecekleri oyun türlerine bir an evvel yönelmelerinde fayda var.

Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim…

Ali Efe İralı

Hem indirmesi hemde kullanımı tamamen ücretsiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu