Anasayfa / Makaleler / E-spordan beslenen 5 sektör

E-spordan beslenen 5 sektör



E-spor birçok endüstriyel üretime ilham kaynağı oluyor. Endüstri 4.0 standartlarının etkisi altında gelişim gösteren sektör, geleneksel pazarla da bağını koruyor. Karşınızda bunların ışığında göze çarpan beş önemli alan…

BU hafta değinecek olduğumuz sektörler, e-sporun konu aldığı kaynaktan besleniyor. Çıktı olan ürün oyunlardan, itiş kuvveti e-spor taraftarının elinden geliyor. Çoğu kişi bunlardan bazılarını merc-handise, yani ticari mal olarak nitelesc de, kültürel yansımanın da etkilerini üzerinde taşıyorlar. Hepsinin ortak özelliği, birbirlerinden besleniyor oluşları. İşte o 5’li…

ÜÇ BOYUTLU FİGÜRLER

Artık sanayi ve mimari firmaların vazgeçilmezleri arasında yer alan üç boyutlu yazıcılar, perakende pazarında da kendine has bir yapı sunuyor. Shapeways, iMate-riâlise ve Sculptco’nun başı çektiği bu yapıda, kullanıcılar çizgi romanlarınkindcn, bilgisayar oyunlarındakine kadar birçok hayali karakterin üç boyutlu fiziki çıktısını rahatlıkla alabiliyorlar. Özellikle e-spor dünyasım sarsan büyüklüğe sahip strateji tabanlı oyunların askeri figürleri burada oldukça revaçta. Ünlü tasarımcüarın işleri satın alınabildiği gibi, serbest kullanıcıların da kendi tasarımlarım yapıp, çıktı alıp, bir de satış yaparak gelir elde etmesi mümkün olabiliyor.

MASAÜSTÜ-KUTU OYUNLARI

Bizdeki en bilinen karşılığının “kızma birader” olduğu bu sektör, e-sporcular arasında en popüler boş vakit değerlendirme araçlarından biri olarak kabul ediliyor. Özellikle e-spor içerisinde kendine yer edinmiş önemli oyunların bir benzerinin masaüstünde kartlar ve zar aracılığı ile oynanmasına olanak sağlıyor. Birçok girişimcinin internetteki proje fonlama siteleri üzerinden test ettiği sektörün daimi kullanıcıları var.

Özellikle kafe ve benzeri yiyecck-içecek mekânlarında bunlar aracılığıyla vakit geçiriliyor. İngiltere ve Almanya başta olmak üzere, sadece bu amaca yönelik hizmet veren çok sayıda işletme mevcut.




Bu mekânlar, e-spor turnuvalarına benzer biçimde kendine münhasır turnuvalara da ev sahipliği yapıyor.

FUAR VE FESTİVALLER

Sonuna konferansa ithafen “con” eki alarak, her bir toplantısında yüz binlerce kişiyi ağırlayan e-spor fuar ve festivalleri, sektörün en büyüğü konumunda. Bilet satışlarından, hediyelik eşyalara kadar onlarca gelir noktası var. Çok sayıda sadık taraftarca desteklenen bu tip organizasyonlar için dünyanın dört bir yanından uçaklar kalkıyor. Otellerde izdihamın yaşandığı, turizm şirketlerinin seferber olduğu yapıya katılım gösteren kitleler, kendi şovlarına yer verebilme adına birbiriyle yarışıyor. Oyunların tanıtıldığı, tasarımcıların oyuncularla buluşabildiği oldukça renkli geçen günlerde, organizasyonun yapıldığı şehir için de çok büyük bir gelir kaynağı oluşturuluyor.

COSPLAY (COSTUME-PLAY)

Cosplay’in doğrudan bir Türkçe karşılığı ne yazık ki bulunmuyor. Temel anlamda kostümlü oyun-kostüm oyunu gibi anlamları var ve milyarlarca dolar değerinde bir sektörü içerisinde barındırıyor. Tekstilin, genç nesil arasında yeniden yorumlanması anlamını taşıyor. E-spor taraftarı, oynadıkları oyunların karakterleri gibi giyiniyorlar. Oyunların tanıtım organizasyonları ve benzeri toplantılarında yer alıyorlar. Batı’nın sahip olduğu geleneksel eğlencelerin, genç nesil arasında bir tutundurma çabası olarak da yorumlanabilir. Sadece ABD’de 900 milyon dolarlık bir büyüklüğü var. Küresel anlamda ise bu sayı çok daha hızlı biçimde katlanıyor. Hatta, kendisine ait bir kripto para birimi (cryptocurrency) pazarı bile oluşmuş durumda.

HIZLI VE DAYANIKLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ

Eğlence sektörünün tüm kollarında olduğu gibi pazarlamanın bir numaralı yol arkadaşı olan sektör, sayısal ortamın da vazgeçilmezleri arasında. E-spor da doğal olarak buradaki yerini hız kaybetmeksizin alıyor. Oyun karakterlerinin gençlerin dünyasında daha sık yer almasını sağlayan sektörde, giysiden saate, anahtarlıktan oyuncağa, g f kalemden deftere, çantadan okul araç gereçlerine kadar oldukça geniş bir ürün yelpazesi sunulmakta. İlerleyiş açısından yine çizgi romanlar ile aynı kaderi paylaşıyor ve büyümesini giderek artırıyor. Öyle ki, sinemadan ya da çizgi dünyasından bilgisayar oyunlarına geçiş yapan firmalar dahi, e-spordaki karakter çizimleri ile ürünlerde yer alıyorlar. Bu da, yaş aralığını genişleterek, müşteri potansiyelini yükseltiyor.

Önümüzdeki haftadan itibaren, özellikle fiziki üretim sahası ile e-sporu birleştiren bu sektörlerin değişkenlerine ve üretim örneklerine değinmeye başlayacağız.

Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim…

Ali Efe İralı




Bu Konularda İlginizi Çekebilir

Yazımızı beğendiniz mi?

Size daha güzel hizmet sunabilmemiz için lütfen bize destek olun. Yazımızı aşağıdaki sosyal medya sitelerinde paylaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir