İş Fikirleri ve İş Kurmak

İş Kurmak İçin İş Önerileri

Uzmanlara göre, franchise sisteminin geleceği parlak

Dr. Mustafa AYDIN / UFRAD (Türkiye Franchise Derneği) Başkanı

Franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etken yönetimdir. Vasat yönetilen bir zincir büyüyemez, markalaşamaz. Hatta rakipleri büyüdükçe o küçülür, iyi yönetilen bir zincir sıfırdan yola çıksa bile marka olur. AVM’lerin markalara yer vermesi franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etkenlerden biridir. Franchising sistemi yatırımcıya, marka sahibinin yıllarca kurumsallaşmak için çalıştığı bilgi birikimini kullanma fırsatı sunuyor. Bu son derece kıymetli bilgilerinin girişimcilerle paylaşımı bulunmaz bir fırsattır aslında.

Son zamanlarda dünyada hizmet sektörünün çok hızlı bir büyüme kaydettiğini görüyoruz. Hizmet sektörünün büyümesine paralel şekilde franchising sisteminde de çok hızlı bir büyüme yaşanıyor. Önümüzdeki dönemde de ekonomik anlamda büyük potansiyele sahip olan franchising sistemine daha fazla girişimci dahil olarak kendi işini kuracak.

Ayçan HELVACIOGLU / Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü

Gelişmiş ülkelerde franchising sağlam bir iş sahibi olmanın sihirli formülü olarak görülüyor. Bu gerçek ülkemizde de hak ettiği noktaya ulaştı. Artık Türkiye’de franchising sistemi lokomotif sektörlerden biri haline geldi. Yerli firmalarımızın başarılı markalaşma süreçleri, pazara girin yabancı menşeli güçlü firmaların sayılarını artması sektörün ne kadar dinamik olduğunu gösteriyor. Şirketler AVM sayılarındaki artışla beraber yeni yatırımlarını sürdürüyor.

Özetle Türkiye’de franchise marka patlaması yaşanıyor. Franchise sektörünün gelişmesiyle doğru orantılı olarak işletme zincirlerinin sayısının ve buna bağlı olarak cirolarının artacağı bir yıl bekliyoruz. 20141, Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nın 13’üncüsünü düzenledik. Fuar hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısı açısından rekor kırdı. Fuara 300 marka katıldı.

M. Vazfi PAKMAN / Türkiye Lezzet Hareketi Genel Başkanı

Gastronomi Türkiye’de altın çağını yaşıyor. Özellikle kentlerde. Gastronomi ve bağlantılı sektörlerin yarattığı ekonomik güç 2017’te daha da ön plana çıkacak. Et, tavuk, balık gibi ana hayvansal ürünlerin tüketiminde inovatif dekorasyon ve sunumlar ortaya çıkıyor. Farklı ve yeni lezzetlerde, farklı ve yeni tip restorancılık ve fast-food markaları oluşuyor. 2017‘te bu özelliklere dikkat eden markalar yeni trendler yaratacaklar. Steak house’lar, balık restoranları ya da kafelere artık insanlar sadece yemek yemeye gitmiyorlar, insanlar şimdi oralarda görünmeye, sosyal statüsünü yükseltmeye ve yeni çevreler edinmek için bu tarz mekanlara gidiyorlar. Diğer yandan gastronomideki bu büyüme genel kültürümüzü de yükseltiyor, insanlar bu tarz işletmeler kurmak ya da çalışmak için yemek okullarına gidiyorlar. Yabancı dil öğrenmeye çalışıyorlar.

Hatta yeni şeyler öğrenmek adına yurtdışına seyahat ediyorlar. New York, Londra, Milano, Berlin, Lyon gibi şehirleri geziyorlar. Oralardaki mekanları inceleyip bize uygun versiyonlar geliştiriyorlar. Bazıları da master franchise haklarını alıp dönüyorlar.

Bülent TAŞKINLAR / Köfteci Ramiz Yönetim Kurulu Üyesi

2017, yeme içme sektöründe rekabetin çok yoğun olacağı bir yıl olacak. Et ürünleri satan restoranlar et maliyetlerin yükselmesi nedeniyle zorlu bir yıla hazırlanıyor. Ancak büyüme planlarımıza devam edeceğiz.

Önümüzdeki yıl özellikle yurtdışında şubeleşme konusunda ciddi adımlar atmaya hazırlanıyoruz.

Gülben ŞİNİK / PDC Pideci’nin sahibi

Yatırımcılar Haziran 2017’teki seçimler nedeniyle bekle-gör politikasını uygulayacaklar. Ancak yeme-içme pazarında büyüme planları yapan şirket sayısı oldukça fazla. Bu durumda bazı şirketler büyüme planlarını nadasa bırakabilir.

Yine de olumsuz beklenti içinde değiliz. Çünkü hizmet verdiğimiz yeme-içme pazarı, durgunluk ortamı söz konusu olsa dahi düşüşün yaşanmadığı ender alanlardan biri. PDC Pideci olarak son olarak Fethiye Erasta AVM’de bir şube açtık. 2015 sonuna kadar şube sayısını 15’e, üç yıl içinde ise 50’ye çıkarmayı planlıyoruz.

Arda NAL / Intersport Genel Müdürü

2017 için beklentilerimiz olumlu. Yatırımlara devam edeceğimiz ve yeni fırsatları değerlendireceğimiz bir yıl olacağını öngörüyoruz. Yeni mağazalar açarak büyümeyi hedefliyoruz.

2017’te şimdilik dört mağaza daha açmayı planlıyoruz. Önümüzdeki dönemde yüzde 25’lik bir büyüme hedefliyoruz.

Adil YILDIRIM / Bovizza Franchising Genel Müdürü

Türkiye’de franchising sektörü son yıllarda ciddi bir gelişme gösteriyor. Gıda, hazır-giyim, aksesuar, kafe gibi iş alanlarında hızla büyüyen ve nokta sayısını arttıran yerel ve yabancı markaları gözlemliyoruz, işimizin gereği olarak biz markaları temsil ediyoruz.

Öte yandan masanın diğer tarafında oturan ve yatırım yaparken birçok noktayı göz önünde bulundurmak zorunda olan yatırımcıyı da doğru yönlendirmeye çalışıyoruz.

Murat Sait CAN / Köşebaşı Restoranları Proje ve Operasyon Yöneticisi

Özellikle 2016’ü çok hareketli geçiren yeme-içme sektörü için 2017 altın yıl olabilir. Bizde bu doğrultuda büyüme planlarımızı adım adım uygulamaya devam ediyoruz. En son İstanbul Beyoğlu Taksim’de yeni bir şube açtık. Yurtdışında ise 2014’ün son yatırımı Kazablanka’da açılan iki şubemiz oldu. 2017’te başta Körfez ülkeleri olmak üzere Fas, Almanya ve Azerbaycan’da şubeler açmayı hedefliyoruz. Halihazırda 28 olan şube sayımızı önümüzdeki yıl 40’a çıkaracağız.

Bülent POLAT / Baydöner CEO’su

Çok sayıda yabancı restoran markası Türkiye’ye girmek için fırsat yakalamaya çalışıyor. Aynı şekilde bizim gibi birçok marka da yurtdışına açılmayı planlıyor. Türkiye’de binden fazla zincir mağaza var. Neredeyse hepsi franchise veren şirketler. Baydöner, 88 şubesiyle yaygın döner zinciri haline geldi. Yeni şube açılışlarımız 2015’te artarak devam edecek. Yurtdışında ise Almanya ve ABD pazarına girmeyi hedefliyoruz.

Fatih Elibol / Realty-TR Kurucusu

Fiyat-kira ve fiyat-gelir oranlarına bakıldığında Türkiye’de balon göstergesi olabilecek keskin bir değişim yok. Yerli ve yabancı alıcıların tavrının bu seçime endeksli olacağını düşünüyorum. Gayrimenkul sektöründe satışların seçimden bir iki ay öncesinden tamamen ‘bekle-gör? pozisyonuna geçecek. Ayrıca kentsel dönüşüm yasasıyla artan talepler de piyasaya yansıyor.

Banu Arıduru / Little Caesars Türkiye Genel Müdürü

Little Caesars Türkiye olarak 2014 yılını tarihimizdeki en hızlı şubeleşme artışı ile kapatıyoruz. Bir önceki seneye oranla yüzde 32 oranında büyüdük. 2017’te de hem genel ekonomik konjonktürde hem de tüketici davranışlarında paralel bir tablo bekliyoruz.

Şu anda 80 şubemiz var. 2017’te Tekirdağ, Edirne, Adapazarı, Eskişehir, Adana, Antalya, Mersin ve Marmaris’te yeni şubeler açacağız.

Abdullah KAVUKCU / Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı

Geçtiğimiz yıl dünyada yaşanan küresel krize ve Ortadoğu’da yaşanan kaos ortamına rağmen Türkiye iyi bir performans sergiledi. 2015 yılında da Türkiye ekonomisinin güçlenerek yoluna devam edeceğine inanıyorum. 2015’te ABD’nin New York kentinde, Manhattan’da büyümeyi hedefliyoruz. 5. Cadde’den sonra ikinci mağazamızı Times Square’da açacağız. 2015 yılı sonuna kadar New York’ta 10 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Yılın ilk aylarında Avrupa’nın en önemli başkentlerinden biri olan Londra’da Oxford Street’te ilk mağazamızı açarak İngiltere gıda pazarına girmiş olacağız.

İsmail İNCE / Kanada Kültür Merkezi Koordinatörü

Çalıştığınız şirketlerde yönetim, denetim ya da iletişim gibi itibarlı pozisyonlarına yükselmek için yabancı dil bilmeniz şart. Ayrıca yurtdışıyla iş yapsın ya da yapmasın bütün şirketler artık çalışanlarından en az bir yabancı dili iyi derecede bilmesini bekliyor. Zira gelişmeleri global düzeyde takip etmeniz gerekiyor, işte bu noktada yabancı dil size büyük avantaj sağlıyor. Türkiye’de son dönemde yabancı dil eğitimi veren kurum sayıları arttı. Şimdi bu kurumların büyük bölümü iş kurmak isteyen girişimciler ile franchising sistemiyle büyüme planları yapıyorlar.

Önceki sayfa 1 2

Hem indirmesi hemde kullanımı tamamen ücretsiz